Een lekker lang weekend! - Reisverslag uit Sri Lanka, Sri Lanka van Nadine Dam - WaarBenJij.nu Een lekker lang weekend! - Reisverslag uit Sri Lanka, Sri Lanka van Nadine Dam - WaarBenJij.nu

Een lekker lang weekend!

Blijf op de hoogte en volg Nadine

05 Augustus 2015 | Sri Lanka, Sri Lanka

Donderdag was de laatste avond van een aantal meiden en de meeste vrijwilligers waren vrijdag vrij, dus een goede avond om uit te gaan. Dit was erg gezellig, maar vrijdag ochtend zaten we om 8.00 uur iets wat brak aan de ontbijttafel. Om half 9 vertrokken we met z'n 8e naar het project. Daar hebben we eerst maar alles leeggehaald, meubels op de binnenplaats zodat ze daar geschuurd en geschilderd kunnen worden. Joy en ik zijn toen begonnen met het wit schilderen van 2 muren in de speelkamer. De andere 2 muren konden we nog niet doen, omdat daar water op spat vanaf het lek in het dak.. Het is nog maar de vraag wanneer dit lek gemaakt gaat worden, geduld is een schone zaak hier. Om 12.30 waren we er wel klaar mee, alle spullen opgeruimd en met het busje terug naar het vrijwilligers huis. Alleen reed de chauffeur als een gek en dat in combinatie met mijn brakheid voelde ik me niet zo lekker worden. Dus thuis ben ik gelijk doorgelopen naar mijn bed en heb ik lekker geslapen tot 3 uur. Toen ik wakker werd lekker gedouched en toen voelde ik me al een stuk beter. We hadden echter het plan om dit weekend naar het natuurpark Yala te gaan, omdat we een lang weekend de tijd hadden en dus al vrijdagmiddag konden vertrekken. Maar door ons middagdutje was het al te laat om nog op de bus te stappen. Ons tripje naar Yala hebben we daarom naar volgend weekend verplaatst. De rest van de middag hebben we lekker een boekje gelezen op het balkon. ’s Avonds zijn we nog naar het strand van Unawatuna gegaan. Daar was een enorme markt in verband met de Full Moon, wat hier een enorme happening is. We hebben daar lekker rondgelopen en alles was versierd met lichtjes. Zo ook de tempel op de berg waar we nog een kijkje hebben genomen. Hier werden we wel lichtelijk aangekeken door de lokale bevolking.
Zaterdag zijn we naar het strand geweest bij Marissa, een badplaats verderop. We deden er een uurtje over om er te komen met de lokale bus en dat voor maar 70 rupie (50 eurocent). Het was een heerlijk dagje strand, alleen was de zon iets feller dan normaal. Ondanks dat ik de halve dag onder de parasol heb gelegen was ik toch zo rood als een kreeft. Daar heb ik nog wel een paar daagjes last van gehad.. Zondag konden we met de Nederlandse groep mee naar het regenwoud. Na een rit van 3 uur door een prachtig landschap en bergen met theeplantages waren we er. Toen moesten we eerst nog een flink stuk lopen om bij het regenwoud te komen. Daar moesten we onze sokken en schoenen insmeren met water en zout tegen de bloedzuigers. De tocht was erg mooi, super omgeving en aardig wat dieren gezien zoals: aapjes, hagedissen, duizendpoten en zelfs een slang kunnen vasthouden. Na een klimtocht tussen de boomwortels door kwamen we bij een rivier die leiden naar een waterval. Daar mochten we zwemmen onder de waterval, dit was echt een super ervaring! Daarna liepen we helaas de zelfde route terug, had graag een andere route gelopen. Eenmaal terug kregen we een lekkere lunch en konden we daarna weer 3 uur terug met de bus. ’s Avonds heb ik heerlijk geslapen, want het was een top dag maar erg vermoeiend. Morgen begint alweer de derde week, heel gek hoe de tijd zo hard gaat. Ik denk dat we de hele week ons in de verf zullen bevinden!

  • 10 Augustus 2015 - 17:26

    Jeannette:

    Hoi Nadine,
    Leuk om je belevenissen te lezen. Uiteindelijk toch gelukt om het te vinden.
    Veel succes met jullie project en we zien uit naar je volgende reisverslag.
    Groetjes,
    Martin en Jeannette

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nadine

Actief sinds 15 Juli 2015
Verslag gelezen: 521
Totaal aantal bezoekers 1329

Voorgaande reizen:

16 Juli 2015 - 25 Augustus 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: